Monday, September 22, 2014

Matematikiin 4a angiin "Математик дидактик хичээлийн бие даасан ажлын удирдамж"


Батлав:Тэнхимийн эрхлэгч ................................. / А.Батхишиг /
Математикийн багшийн 4а ангид орох
 “Математик дидактик” хичээлийн
бие даасан ажлын удирдамж
1.Бие даасан ажлын зорилго: Багшийн ажлын анхны мэдэгдэхүүнтэй болгох, нэгж болон ээлжит  хичээлийн хөтөлбөр боловсруулж сурах, зааж турших, хичээлд дүн шинжилгээ хийж сурах, жишиг даалгавар боловсруулж сурах
2.Бие даасан ажлын агуулга ба график:
Бие даалтаар
хийх ажил
Оюутны эзэмших чадвар
Үнэлэх хэлбэр
Зөвлөгөө өгөх хугацаа

Бие даалтыг авах хугацаа
Нэгдүгээр бие даалт

Нэгж ба ээлжит хичээлийн хөтөлбөр боловсруулах.
-Багш баг болгон хувааж баг бүр сэдвээ сонгон  нэгж хичээлийн хөтөлбөр боловсруулж сурна. 
-Ээлжит хичээлийн сэдэвтэй уялдуулан хичээлийн хэлбэр, заах аргаа зөв сонгох
-Сургалтын хэрэглэгдэхүүнийг шаардлага хангахуйц бэлтгэх
-ТХБ-ын үзэл санааг нэгж ба ээлжит хичээлийн хөтөлбөрт тусгах
- Үнэлгээний даалгавар боловсруулах, блумийн болон Соло таксономийг хэрэглэх чадвартай болно.

-Бэлтгэсэн хөтөлбөрөөр хичээл заалган  үе чацуутнаар зөвлөгөө өгүүлж үнэлнэ

III-IX долоо хоног



X-XI долоо хоногт боловсруулсан хөтөлбөрийг хурааж авна.

XII-XV долоо хоногт баг тус бүрээр хичээл заалгуулана.


3. Дүгнэх журам:
Хичээлийн хөтөлбөр боловсруулсан байдал, загвар, дизайн
ТХБ-ын үзэл санааг тусгасан байдал
Жишиг даалгавар боловсруулсан байдал
Сургалтын хэрэглэгдэхүүн материалыг бэлтгэж, оновчтой сонгосон ашигласан байдал
Хичээл заалт
Өөрийн үнэлгээ
Чацуутны үнэлгээ
Нийт оноо
20 оноо
15 оноо
15 оноо
20 оноо
10 оноо
10
10
100 оноо







Бие даалтын ажлын  үнэлгээг тодруулбал:
4.Оюутнаар хийлгэх өөрийн үнэлгээ:  (0-10 оноогоор үнэлнэ)
·         Энэ сэдвийг судалснаар ямар чадвар эзэмшив?
·         Хамгийн бэрхшээлтэй зүйл юу байв?
·         Энэ мэдлэгийг эзэмшэснээр ямар асуудлыг шийдвэрлэж чадах боломжтой болсон гэж үзэж байна вэ? гэсэн асуултын дагуу бие даалтын ажил гүйцэтгэх  явцад  өөрт гарсан ахиц дэвшил , ололттой тал, засан сайжруулах  шаардлагатай зүйл, авсан сургамжаа  эргэцүүлэмж хэлбэрээр дүгнэн бичиж өөрийгөө үнэлнэ. Өөрийн үнэлгээ болон бусад оюутны шүүмжийг бие даалтын ажилд хавсаргана.
·         Эргэцүүлэмжид  дараах зүйлийг тусгавал зохино.
-бие даалтын ажлаар юу сурч мэдсэн, юу хийж чаддаг болсон, чадвар дадал чинь өмнөхөөс ахисан байдал
-аль хэсэгт их анхаарсан, түүний учир
-хийсэн ажлаас хамгийн их ач холбогдолтой зүйл.
-аль хэсгийг хангалттай сайн хийсэн бэ?
-аль хэсгийг хийхэд хамгийн хэцүү байв, түүнийг яаж шийдэв?
-багшийн зөвлөгөө ба бусдын зөвлөгөөг хэр тусгаж ажиллав?
-цаашид сайжруулахын тулд юу хийх хэрэгтэй вэ?
-уг ажлыг ямар болсон гэж үнэлж байна вэ?
Чацуутны үнэлгээ: (0-10 оноогоор үнэлнэ)
Уншсан оюутан, ажлын ололт, дутагдалтай талыг үнэлж, санал шүүмж бичиж өгөхдөө дараах зүйлийг анхаарна. Үүнд:
-Уг ажил ойлгомжтой эсэх
-Уг ажлын ололттой ба дутагдалтай тал
-Бүтээлчээр хандсан нь юугаар илэрч байна вэ?
-Ажлын эмх цэгц, уялдаа холбоо нь хэр болов?
-Бие даалтын ажлын боловсруулалт, чанар нь ямар түвшинд байна вэ?
-Уг ажлыг сайжруулахын тулд юу анхаарах вэ?
Ашиглах  ном сурах бичиг.
1.       Н.Нэргүй нар: “Тогтвортой хөгжлийн боловсрол”. УБ. 2009
2.       Б.Жадамбаа нар: “Тогтвортой хөгжихүйц боловсрол”. УБ. 2011
3.       Б.Жадамбаа нар: “Тогтвортой хөгжихүйц багш боловсрол”. УБ. 2011
4.       П.Очирбат нар: “Тогтвортой хөгжлийн боловсрол”. УБ. 2004
5.       Б.Жадамбаа нар: “Тогтвортой хөгжихүйц багш боловсрол”. УБ. 2010
6.       Дунд сургуулийн 6-12-р ангийн математикийн сурах бичиг
7.        Математикийн боловсролын стандарт. УБ. 2004
8.       Математикийн боловсролын стандартын зөвлөмж. УБ. 2003
9.       Т.Ганбаатар нар: “Математикийн хялбар мэдлэг бүтээлгэх арга зүй”. УБ. 2007
10.    Т.Ганбаатар нар: “Сурах үйлийн баримжаагаар суралцахуйг дэмжих арга зүй”. УБ. 2008
11.    Т.Ганбаатар нар: “Хүүхдээр асуудал шийдүүлэх арга зүй”. УБ. 2009   
12.    Т.Ганбаатар нар: “Хүүхдээр асуудал шийдүүлэх арга зүй”. УБ. 2009

No comments:

Post a Comment